Zdraví a léčiva
O svém zdraví rozhodujete jen vy, rozhodněte se správně

Jak zhubnout trvale - díl 1.
2.prosinec 2014


Dieta x, dieta y, doporučení kamarádky jak zhubnout, zaručená dieta od kolegyně z práce. Sto pokusů zhubnout napořád, sto neúspěchů. Zná to asi každý, kdo se někdy pokoušel hubnout. Zhubnout není snadné, ale pod vedením odborníků je to možné a je to možné bez neúspěchu a neustálých výkyvů váhy.

jak-zdrave-zhubnout

Je snadné zhubnout?

Jak zhubnout napořád a bez jo-jo efektu, je otázka, kterou si klade asi většina těch, kteří to myslí s hubnutím vážně. Pět kilo zhubnout, osm kilo nabrat, devět kilo zhubnout a stále dokola. Lidé, kteří s obezitou bojují pomoci různých diet téměř celý život a stále neúspěšně je mnoho. Často bývá na vině touha zhubnout rychle a co nejvíce kilogramů. Hubnutí má svá pravidla a také svůj čas. Jak to obvykle bývá, nic, co má mít hlubší význam, nejde rychle a bez určité píle.

Připravte se, nezhubnete přes noc

Tak jako jsme přes noc nenabrali svá přebytečná kila, tak je ani přes noc neshodíte. Hubnutí je dlouhodobý proces. Systematický a dlouhodobý. Potom může být i účinný. Hubnutí je nutné chápat jako komplexní systém, založený na úpravě životosprávy, pohybového režimu a také stravovacích návyků. Všechny tyto komponenty by měly být nastaveny individuálně, nejlépe pomoci odborníka, výživového poradce.

Buďte trpěliví, hubnutí je proces

Smyslem celého procesu hubnutí není jen snížení tělesné hmotnosti, ale také úprava tukových zásob. Nadváha, či obezita má také negativní vliv na celkový zdravotní stav. To znamená, že dalším cílem procesu hubnutí je úprava zdravotního stavu. Je důležité neklást si cíle, kterých není možné reálně dosáhnout. Např. stanovením nereálné délky procesu hubnutí. Za čtrnáct dnů nelze udělat zázraky a pokud ano, pak se nejedná o zdravý proces hubnutí. Zhubnout hned, prostě nelze. Je dobré si uvědomit, že jsou i další okolní vlivy, které mohou mít na vaši snahu vliv. Například stres, který vaši snahu může komplikovat. Je zásadní nejen upravit stravovací návyky, ale také přidat tělesnou aktivitu, pohyb. Váš jídelníček by měl být pestrý, bohatý a pokud možno pravidelný.

Dieta? Ne, děkuji!

Jablečná dieta, mrkvová dieta a tak bychom mohli pokračovat dále. Mnoho lidí už zjistilo, že zázračné diety neexistují, ale přesto se s nadšením vrhnout do další nesmyslné diety, která slibuje zázraky do týdne. Ale je naštěstí již také dost těch, kteří nechtějí hazardovat se svým zdravím a opouštějí tyto okultní postupy. Pokud vám někdo bude tvrdit, že lze zhubnout bez pohybu a dlouhodobé změny životního stylu, asi neříká úplně pravdu. Dieta, která striktně zakazuje jíst nějakou skupinu potravin, anebo naopak se zaměřuji jen na jednu potravinu nejsou vhodné. Krátkodobé diety, nebo diety slibující rychlé hubnutí bez jo-jo efektu většinou nefungují. Největší úspěch lze zaznamenat, pokud se poradíte s odborníkem, výživovým poradcem. Takový člověk, vám na základě vaší kondice, zdravotního stavu a dalších indicií navrhne jednak změnu stravovacích návyků, jednak doporučí pohybové aktivity a pak také např. doplňky stravy, či speciální produkty, které v kombinaci s uvedenými doporučeními mohou účinně aktivovat procesy ve vašem těle, které povedou k trvalým pozitivním výsledkům v procesu hubnutí. Ztracená kila, se vám pak již tak snadno nevrátí. Proč? Protože si na změněný režim tělo zvykne a přijde vám pak přirozené, žít tímto zdravým způsobem.

V dalším díle se podíváme na doporučení, která vás přivedou k dalším úspěchům ve vašem procesu zdravého hubnutí.



Zpět na články