Zdraví a léčiva
O svém zdraví rozhodujete jen vy, rozhodněte se správně

Jak zhubnout trvale - díl 2.
30.prosinec 2014


Zhubnout, znamená změnit přístup k životu. Je to velké rozhodnutí o kterém musí být člověk vnitřně přesvědčen. Potom je proces hubnutí přirozený a příjemný. Aby byly výsledky hubnutí co největší, je nutné propojit několik důležitých detailů. Hubnutí není jen dieta a odříkání.

jak-zdrave-zhubnout

Koukáním na telku nezhubnete

Výživový poradce může sestavit individuální jídelníček, který bude odborně sestaven, bude zohledňovat vše, co je potřeba. Aktuální zdravotní stav, fyziologii, kondici. Již to samo o sobě může vést k úbytku váhy. Je to možnost jak se zbavit nadbytečných kil natrvalo. Ale bez pravidelného pohybu hrozí, že tělo bude odbourávat spíše svalovou hmotu, než tuky. O co méně se člověk hýbe, o to přísnější musí být úprava jídelníčku. Proto je velmi důležité, ke změně stravovacích návyků také přidat pohyb. Nemusí se jednat rovnou o maraton, ale musí se jednat o pravidelný pohyb. Začněte pravidelnými, rychlými procházkami. A sami uvidíte, jak půjdou kila dolů. Je dobré si však uvědomit, že s prvními úspěchy se nesmí s pohybovou aktivitou přestat. Vytrvat a nepolevit, to je cesta k trvalému zhubnutí. Jakýkoliv pohyb je pro tělo prospěšný, samozřejmě s přihlédnutím k aktuálnímu zdravotnímu stavu. Někomu vyhovuje svižná procházka, někomu plavání, či cvičení v bazénu. Najít to, co tělu nejvíce vyhovuje a v tomto neúnavně pokračovat. Důležité je chtít zhubnout!

Hubněte společně s partnerem

Je důležité do procesu hubnutí zapojit také své blízké. Situace, kdy se pokoušíte hubnout, snažíte se jíst zdravě a lehce a váš partner, nebo rodina kolem, peče na večeři uzené koleno a pravidelně pojídá tučná jídla, není pro hubnutí příhodná. Těmto lákadlům se velmi těžko odolává. A právě proto je vhodné do procesu hubnutí zapojit také partnera. Ve většině případů je to tak, že žena je tím, kdo se pokouší o úpravy rodinných návyků ve stravování. Pokud se vám podaří motivovat svého partnera a do hubnutí se pustíte společně, bude pro vás vše snadnější. Společně se můžete motivovat, společně dodržovat pohybový režim a z hubnutí udělat rodinný proces. Výhoda mužů je, že přirozeně mají větší podíl svalové hmoty a je pro ně tak hubnutí snadnější. Ženy zase mívají více zkušeností s různými dietami, i když často jejich snaha nebyla úspěšná a známy jo-jo efekt je již součásti jejich života. Proto bývá vhodné k výživovému poradci vyrazit společně s partnerem a do procesu se skutečně pustit společnými silami.

Nepusťte si nadváhu do života

Není žádným tajemství, že obezita a nadváha je jedním z velkých problému tzv. civilizovaného světa. Pokud se podíváme na data o České republice, není to příliš lichotivé.

  • Počet obézních žen činí 25 %.
  • Počet obézních mužů představuje 22 % české populace.
  • Nadváhou pak trpí více než 50 % všech Čechů a Češek.
  • Alarmující je také nárůst nadváhy a obezity u dětí a dospívajících, který činí až 30 %.

Obezita však není jen prázdný termín. Nadváha sebou přináší i velká zdravotní rizika. Lidé trpící obezitou a lidé s nadváhou mají téměř čtyřikrát vyšší riziko vzniku diabetu druhého typu, třikrát častěji se u těchto lidí vyskytuje vysoký krevní tlak a dna, a roste i riziko ischemické choroby srdeční. Není dobré podceňovat tyto zdravotní rizika plynoucí z nadváhy. Je tedy vhodné do svého životního rytmu zapojit co nejvíce pohybu a co nejméně potravin, které nás mohou posunout k hranici obezity, nebo nadváhy.
Pokud již dojde k tomu, že nějaké to kilo naberete, mělo by bát přirozenou reakcí snažit se dostat se pod hranici nadváhy a pokusit se zhubnout. Dokud se jedná o "pár kilogramů" je to rozhodně snadnější, než se zbavovat nadváhy v podobě desítek kil. V tomto případě již i zdravotní rizika rostou úměrně množství kilogramů.

Další rady, jak zdravě hubnout naleznete v prvním díle tohoto článku o zdravém hubnutí.



Zpět na články